Avui hem inaugurat el Shopp Out 12+1

El Shopp Out de la Fundació Ramon Noguera, la iniciativa de shopping social més important de l’Estat amb 4.000m2 d’expositors, ha inaugurat la 13a edició aquest dijous al migdia i s’allargarà fins diumenge dia 5 de maig al polígon Mas Xirgu de Girona. La inauguració ha comptat amb la presència de Marta Madrenas, alcaldessa de Girona; M. Àngels Planas, vicepresidenta de la Diputació de Girona; Jaume Fàbrega, representant de la Cambra de Comerç de Girona; i Pepita Perich, directora gerent del Grup Fundació Ramon Noguera.

Madrenas ha explicat, dirigint-se als organitzadors, que “no hi ha formes d’agrair la tasca que aporteu. Hi participen 45 marques solidaries i és un èxit”. Per a l’alcaldessa de Girona, “les ciutats no es defineixen amb un tros de territori, sinó amb una barreja de projectes col·lectius, vitals, personals i professionals. Per què una ciutat sigui digne ha de protegir la seva gent i dotar-la d’oportunitats, com ho fa la Fundació Ramon Noguera amb les persones vulnerables”.

Planas ha destacat que “el Shopp Out és una marca més de Girona, ve gent de tota la província. És un shopping familiar, per a tots els públics i està totalment consolidat”. La vicepresidenta de la Diputació de Girona també s’ha referit al treball de la Fundació Ramon Noguera: “Feu molt bona tasca; no només amb el Shopp Out, sinó també amb la inserció en el món laboral dels discapacitats intel·lectuals”.

Perich confia que els assistents “es trobin a gust, gaudeixin de l’oferta i sobretot comparteixin solidaritat. El Shopp Out ens brinda l’oportunitat de fer visibles i de posar en valor les capacitats de les persones de la nostra fundació. Aquest any tenim 45 marques, és un rècord, moltes estan consolidades i estem contents que segueixin el seu compromís amb el nostre projecte social”.

Per a Fàbrega, el Shopp Out “és un exit, fa goig i és fantàstic. S’ha de felicitar l’existència de la Fundació Ramon Noguera, és un instrument perquè tots tirem endavant i tinguem les mateixes oportunitats. Per fer-ho possible, són necessàries les persones i les empreses, ens enorgulleix perquè veiem que hi ha una sensibilitat especial que els fa venir al Shopp Out”.

Aquest gran mercat a l’aire lliure assoleix en aquesta tretzena edició la xifra rècord de 45 marques de moda participants, de les quals sis ho fan per primer cop. Els organitzadors confien superar els 30.000 visitants de les darreres edicions. El Shopp Out està obert de 10 h a 21 h, excepte diumenge que tancarà a les 20 h, i es mantenen les dues entrades al recinte pels carreres Indústria i Gerundense (a tocar de Correus).

El sommelier Ferran Vila, del restaurant Atempo, ubicat a la fortalesa de Sant Julià de Ramis, és el padrí d’una edició que aquest any compta amb més stands de roba infantil. Durant la celebració d’aquest Shopp Out, se sortejarà un àpat en aquest establiment entre totes les persones que pengin una fotografia del Shopp Out a Instagram amb el hashtag  #shoppoutgirona.

Concerts, tallers, desfilades i productes ecològics

Sota el lema “A la primavera, la moda s’altera!”, aquesta nova edició del Shopp Out de la Fundació Ramon Noguera compta amb la presència de 45 marques de moda masculina, femenina, roba i joguines per a nens, calçat, complements de primavera-estiu i roba per a la llar, cinc més que en l’edició d’ara fa un any. Destaca el fet que sis empreses assisteixen per primer cop a aquesta iniciativa social que, com és habitual, destinarà un percentatge de les seves vendes a projectes socials de la Fundació Ramon Noguera, entitat sense ànim de lucre que des de fa més de 50 anys atén persones amb discapacitat intel·lectual de la comarca del Gironès. Les noves marques que s’estrenen en el certamen són: New Balance, en calçat esportiu; Smash i Teoh & Lea, en roba per a dona; Message in the bottle i Petit Oh!, en moda infantil i Elbaboheme, en complements.

Completen el llistat de marques participants Aurora Mateo, FreeQuent, Molly Bracken, Mus&Bombon, Recycled Art World, Sita Murt, Messcalino, Molí d’en Puigvert i WeDontKillAnimals, en moda de dona; Antonio Miró, Antony Morato, Boxley, Fyord i Jack&Jones, en roba d’home; Geographical Norway, Gerome, LTB Jeans, Pepe Jeans, Petrol Industries, Superdry, US Polo ASSN, Diesel, que fan tan roba d’home com de dona. En moda infantil i joguines hi són presents també Canada House, Mon Marcel, Baby Bites i Eurekakids; en calçat, Castañer, Geox, Mascaró, Nero Giardini, Pretty Ballerinas, Stonefly, Timberland,Toni Pons i Vans i en l’apartat de complements, roba interior, de bany i per a la llar hi ha les firmes Textura, Punto Blanco i Mi&Co. Algunes d’aquestes firmes han confiat en el projecte des del primer any. També la Fundació Ramon Noguera ofereix als visitants peces de roba, calçat i complements que poden comprar a la botiga lafundació, que es troba a les mateixes instal·lacions on se celebra el Shopp Out.

Com és habitual i amb l’objectiu que la visita sigui una experiència familiar i d’oci per a totes les edats, s’ubiquen diverses foodtrucks amb propostes molt variades, incloses opcions sense gluten. Els treballadors de la Fundació Ramon Noguera gestionen el Taller Degustació lafundació i el Bar&Terrassa San Miguel, que un cop més és la marca patrocinadora d’aquesta edició. No hi faltarà tampoc la música en viu amb concerts diaris, tallers infantils a càrrec de la companyia L’Ascènica i una zona infantil. Com a novetats, enguany hi haurà dues desfilades a càrrec de l’agència professional gironina dedicada a la moda i a la imatge PiùBellaModels. El públic assistent també tindrà l’oportunitat de degustar productes ecològics Aliments Onyar, un projecte d’inserció laboral del Grup Fundació Ramon Noguera. Al web www.shoppout.cat es pot consultar l’agenda de les activitats previstes així com l’àmplia oferta gastronòmica.

El Shopp Out va començar el juliol de 2013 amb 200m2 on s’instal·laven les primeres marques que van decidir apostar per la iniciativa social. Després d’uns anys amb una bona acollida de públic, l’esdeveniment ha crescut fins a consolidar dues edicions anuals, que se celebren a la primavera i a la tardor. El nombre de marques fa anys que ronda la quarantena i l’espai expositiu, els 4.000m2 .